Gelleråsen i regn

Långkurvan innan start å mål är 2 kurvor i en, curbsen ska attackeras hårt därefter rakt, nerväxling till 3:an och därefter en balans mellan gas och sladd ut ur kurvan, kommer man rätt ut så har man goda möjligheter att passera konkurrenter innan mållinjen. Det var den teoretiska delen, ni ser att jag har en bit kvar, men det kommer på onsdag, då kommer den att vara mycket viktig om man vill vara med och ta poäng.


Frederick servar föredömligt

Efter en vecka av skruvande så körde vi ytterligare en träningsdag på gelleråsen, den här gången i team med Jonas Andersson och Maggan och Frederick som mekar, det gick kanonbra🙏
Regn och nästan ”wet race” var en intressant upplevelse. Målet var att inte hamna i åkern och det gick sådär…men till mitt försvar kan jag väl säga, jag kör på alla gränser hela tiden vilket kanske inte alltid är så lyckat, men jäkligt spännande är det, och jag väntar på att tekniken ska falla på plats. Varvtiderna idag är inget att säga om, nya däck och fuktig bana gjorde mig medioker, tyvärr. Det mest dramatiska var snurren ut på start å målrakan, full fart på 3:an, en mycket bra lärdom. En annan mycket bra kunskap fick jag av att Frederick åkte med i min Honda s2000 några varv, och tipsade om spårval, perfekt inför tävlingen på onsdag.

Bra arrangerat som vanlig av Rikard med team.

javisstja, det blir bara oljebyte och momentkontroller inför sprinten på onsdag, bilen är i kanonskick, tack Tony 🏎😎🙏